Regulamin zakupów

Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Kitaba.pl

Składając zamówienie na kitaba.pl Klient wyraża zgodę na postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie.

Właścicielem i administratorem sklepu internetowego Kitaba, działającego pod adresem http://www.kitaba.pl jest Ultimate Living Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. 3 Maja 7/10; 20-078 Lublin NIP: 7123277197 REGON: 061530992, Telefon kontaktowy: +48 22 188 16 55, Adres e-mail: bok@kitaba.pl lub Live chat na stronie Sklepu kitaba.pl. Spółka wpisana jest do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000453438, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku – VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, z kapitałem zakładowym w wysokości 50.000,00 złotych (wpłacony w całości).

 

1.    Warunki ogólne

1.1 Ultimate Living Sp. z o.o. prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet poprzez stronę kitaba.pl;

1.2 Wszystkie produkty oferowane w sklepie Kitaba są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych;

1.3 Ceny prezentowane na stronie sklepu Kitaba są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich (zawierają 23% podatku VAT). Do podanych cen należy doliczyć koszty przesyłki. Klient ma możliwość wyboru sposobu dostawy i skalkulowanie ceny jeszcze w Koszyku przed zatwierdzeniem zamówienia do zapłaty. Ceny mogą być prezentowane w dwóch wariantach: Cena producenta oraz Nasza cena. Cena obowiązująca dla Klienta to Nasza cena.

1.4 Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie składania przez Klienta zamówienia poprzez stronę sklepu internetowego.

1.5 Klienci naszego sklepu, poprzez złożenie zamówienia, świadomie wyrażają zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie ich danych osobowych wyłącznie do realizacji składanego zamówienia.

1.6 Sklep internetowy Kitaba.pl zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą "O ochronie danych osobowych" (Dz.U. 2018, poz.1000). Zgodnie z tą ustawą Klienci sklepu mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania. Sklep zobowiązuje się do niedoustępniania w/w danych osobom trzecim na inne cele niż te związane z realizacją zamówienia.

1.7 Oferta handlowa uwidoczniona na www.kitaba.pl nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz jedynie zaproszeniem do złożenia oferty.

1.8 Sklep Kitaba.pl korzysta z zewnętrznej formy reklamy w sieci internet (Google Adwords, pozycjonowanie).

1.9 Produkty widoczne na głównej stronie Sklepu Kitaba.pl są zamierzonym działaniem Sprzedajacego (Produkty tygodnia) i są cyklicznie zmieniane.

1.10 Kolejność pojawiania się produktów, po wpisaniu pożądanej frazy do wyszukiwarki na stronie jest losowa. Klient - stosując podane filtry - sam decyduje w jakiej kolejności produkty mają się pojawić w efektach wyszukiwania.

 

2. Składanie zamówień

2.1 Zamówienia składane są poprzez stronę internetową, (korzystając z ogólnie dostępnych przeglądarek internetowych), telefonicznie lub drogą e-mail. Do składania zamówień drogą elektroniczną potrzebny będzie Klientowi dostęp do internetu.

2.2 Klient może składać zamówienia na produkty znajdujące się w asortymencie sklepu Kitaba 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Jedynie zamówienia składane telefonicznie przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00. W dni ustawowo wolne od pracy nie jest możliwe przyjmowanie zamówień drogą telefoniczną. Klient ma jednak wtedy możliwość złożenia zamówienia samodzielnie, przez sieć Internet.

2.3 W celu złożenia zamówienia Klient powinien wybrać produkty, które chce nabyć oraz określić ich ilość poprzez dodanie do „Koszyka”. Następnie Klient dokonuje wyboru metody płatności. W dalszym kroku Klient określa adres dostawy.

2.4 Warunkiem skutecznego złożenia zamówienia jest poprawne wypełnienie formularza zamówienia, zwłaszcza pól oznaczonych * (gwiazdka). W przypadku, gdy podane dane są niedokładne, w szczególności jeśli dane adresowe uniemożliwiają prawidłowe doręczenie zamówionego towaru Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia po uprzedniej próbie kontaktu z Klientem i ustalenia poprawnych danych.

2.5 Do momentu zatwierdzenia zamówienia poprzez kliknięcie przyciskiem „Potwierdź zakup” Klient może dokonać modyfikacji zamówienia lub wybranych metod płatności za pośrednictwem sieci internet. Po złożeniu zamówienia możliwość taka istnieje za pośrednictwem połączenia telefonicznego/dyspozycji drogą e-mail do Biura Obsługi Klienta sklepu kitaba.pl.

2.6 Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma drogą e-mail wygenerowane automatycznie potwierdzenie dokonanego zamówienia.

2.7 Umowa zawarta pomiędzy Klientem, a Ultimate Living Sp. z o.o. dotycząca zakupu danego produktu na stronie www.kitaba.pl ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem produktów na www.kitaba.pl jest adres dostawy wskazany przez Klienta, z zastrzeżeniem produktów odbieranych osobiście przez Klientów, w których miejscem spełnienia świadczenia jest Salon Villeroy&Boch firmy Ultimate Living Sp. z o.o., przy ul. Aleja Spółdzielczości Pracy 32 (Galeria Olimp), 20-147 Lublin.

 

3. Płatności

3.1 Na każdy sprzedany produkt Ultimate Living Sp. z o.o. wystawia paragon. Na życzenie Klienta wystawiamy faktury VAT.

3.2 Płatność za zamówiony towar może być zrealizowana poprzez: system PayPal (karta płatnicza, karta kredytowa, konto PayPal), system PayNow (BLIK, Przelew online, Google Pay, karta), raty Santander Consumer Bank S.A., przelew bankowy na konto Ultimate Living Sp. z o.o. lub też za pobraniem kurierskim (płatność gotówką kurierowi przy odbiorze).

3.2a Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.

3.2b Dostępne formy płatności kartami: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic.

3.3 Koszt przesyłki ponosi Klient. Zamówienia, których kwota przekracza określoną wartość wysyłane są na koszt Sklepu. Wybór opcji zapłaty w postaci pobrania kurierskiego wiąże się każdorazowo z poniesieniem ustalonej kwoty za dostawę. Informacja o aktualnym limicie znajduje się na stronie internetowej oraz przy składaniu zamówienia w „Koszyku”. Klient jest każdorazowo informowany o opłacie za przesyłkę kurierską zamówionego towaru przed ostateczną akceptacją składanego zamówienia.

3.4 W przypadku przesyłek pobraniowych na kwotę w granicach 6500 - 11000 zł brutto i wyboru płatności kartą u doręczającego kuriera - naliczamy dodatkową opłatę, wynikającą z Cennika usług DHL. Opłata wynosi 1,5% wartości kwoty pobrania. Będziemy każdorazowo informować Klienta o jej wysokości.

 

4. Czas realizacji zamówień i warunki dostawy

4.1 Dostawy są realizowane za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL;

4.2 Towar wysyłany jest pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.

4.3 Zamówienia na produktu złożone w dniach:

- od poniedziałku do czwartku do godziny 09.00 realizowane są w tym samym dniu roboczym, co oznacza, że zamówione produkty zostaną doręczone następnego dnia roboczego;

- od poniedziałku do czwartku po godzinie 09.00 realizowane są następnego dnia roboczego, co oznacza, że produkty zamówione od poniedziałku do środy włącznie zostaną doręczone w terminie 2 dni roboczych;

- od czwartku po godzinie 09.00 do piątku do godziny 09.00 - w piątek, zostaną doręczone w poniedziałek;

- od piątku od godziny 09.00 do poniedziałku do godziny 09.00 w poniedziałek, zostaną doręczone we wtorek;

4.4.1 Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu - w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

4.4.2 Zamówienia na produkty oznaczone „Planowana wysyłka [liczba] dni” realizowane są w określonym terminie (dni robocze) od daty złożenia zamówienia.

4.4.3 Zamówienia na produkty oznaczone „Produkt na zapytanie” realizowane są po ustaleniu z Klientem indywidualnego czasu realizacji zamówienia.

4.4.4 Sklep zobowiązuje się do dostarczenia zakupionych produktów do 30 dni od złożenia zamówienia. W przypadku dłuższego terminu realizacji - Sklep kontaktuje się z Klientem i za jego zgodą, ustala dłuższy czas potrzebny do wysłania towaru.

4.4.5 Realizując zamówienie Sklep stara się wysyłać produkty w oryginalnych opakowaniach.

Zamówienie może zostać zrealizowane bez dołączenia oryginalnego opakowania, kiedy:

  • towar otrzymany od producenta/dystrybutora znajduje się w opakowaniach zbiorczych (np. kieliszki po 4/6 sztuk) i brak jest opakowania jednostkowego;
  • opakowanie jednostkowe uległo uszkodzeniu;
  • towar pochodzi z wyprzedaży (ostatnie sztuki) lub z ekspozycji;
  • decydują o tym względy odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki do transportu.

W takich przypadkach (jeśli możliwe), Sklep załącza oryginalne opakowanie osobno do przesyłki.

 

4.6 Przy odbieraniu przesyłki od kuriera należy zwrócić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W sytuacji, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone Klient ma prawo odmowy podpisania protokołu odbioru i żądania otwarcia przesyłki w obecności kuriera w celu sprawdzenia, czy dostarczone produkty nie uległy uszkodzeniu. W innym wypadku należy podpisać protokół odbioru i rozpakować przesyłkę w obecności kuriera sprawdzając jej zawartość. Kurier ma obowiązek poczekać aż zawartość przesyłki zostanie sprawdzona.

4.7 W przypadku, uszkodzenia przesyłki należy spisać protokół uszkodzenia na druku, którym dysponuje kurier, a w przypadku braku takiego druku na czystej kartce w dwóch egzemplarzach. W protokole powinny znaleźć się następujące informacje:

- czas i miejsce dostawy,

- co zostało zniszczone i w jakiej ilości (np. 1 talerz płaski)

- określenie zabezpieczenia paczki (jak została zabezpieczona)

- wyraźny podpis doręczającego kuriera.

4.8 W przypadku uszkodzenia przesyłki wewnątrz Klient ma prawo odmówić przyjęcia paczki.

4.9 Podpisanie protokołu przyjęcia przesyłki i nie zgłoszenie dostarczającemu kurierowi faktu uszkodzenia towaru oznacza akceptację prawidłowego jego dostarczenia. W przypadku wykrycia uszkodzenia po dostawie prosimy o zgłaszanie reklamacji na okoliczność uszkodzenia zawartości przesyłki do BOK: kontakt telefoniczny pod numerem 22 188 16 55, bądź za pośrednictwem wiadomości e-mail: bok@kitaba.pl.

 

5. Klient zarejestrowany

5.1 Rejestracja na stronie sklepu kitaba jest bezpłatna.

5.2 W każdej chwili Klient może wyrazić prośbę o usunięcie jego danych osobowych z Rejestru Klientów w panelu Sklepu.

5.3 Każdy Klient zarejestrowany ma zapewniony bezpośredni oraz zabezpieczony hasłem dostęp do swojego profilu.

5.4 Do Klientów zarejestrowanych administrator przesyła wiadomości sms oraz e-mail z ofertą serwisu. Warunkiem korzystania z dodatkowych upustów np. bonów rabatowych jest wyrażenie zgody Klienta chcącego się zarejestrować na przysyłanie przedmiotowych wiadomości.

5.5 W każdym czasie Klient może zrezygnować z otrzymywania wiadomości reklamowych z ofertą, jednakże wiąże się to z czasowym (do ponownego wyrażenia zgody na otrzymywanie ofert serwisu drogą elektroniczną) zawieszeniem możliwości korzystania z dodatkowych upustów np. bonów rabatowych.

5.6 W trakcie procesu rejestracji Klient proszony jest o podanie aktualnego adresu e-mail, hasła, imienia, nazwiska, kontaktowego numeru telefonu, płci oraz daty urodzin.

5.7 Proces rejestracji odbywa się pod adresem https://www.kitaba.pl/zaloz-konto.html

5.8 Jeden podmiot może dokonać tylko jednej rejestracji. Wielokrotna rejestracja będzie przez administratora blokowana. Ultimate Living Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do roszczenia o zwrot odpowiednich kwot w przypadku udowodnienia wielokrotnej rejestracji, jeżeli jej skutkiem było udostępnienie tej samej osobie więcej niż jednokrotnie rabatu na pierwsze zakupy.

5.9 W panelu administracyjnym Klient zarejestrowany uzupełnia dane adresowe niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia – ulica, numer domu, numer lokalu (jeżeli występuje), kod pocztowy, miasto. Uzupełniony w ten sposób dane są domyślnym adresem dostawy zakupionych produktów.

5.10 W panelu administracyjnym Klient zarejestrowany ma dostęp do historii swoich zamówień.

5.11 Od momentu potwierdzenia rejestracji Klient zarejestrowany ma dostęp do wymienionych w pktach 5.12 - 5.28 przywilejów.

5.12 Klient zarejestrowany ma prawo do korzystania z dodatkowych przecen i promocji w wyniku ogłaszanych za pośrednictwem strony lub newsletterem akcji specjalnych;

5.13 Klient zarejestrowany ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie 30 dni od daty jego odbioru (traktowane jako przedłużony termin prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość z dni 14 na dni 30);

5.14 Klient zarejestrowany ma dostęp do programu punktowego oraz bonowego;

5.15 Do bonów zakupowych należą bony przyznawane do wykorzystania dla Klientów zarejestrowanych przy pierwszych jego zakupach na www.kitaba.pl oraz bony przyznawane w ramach czasowych akcji promocyjnych na www.kitaba.pl.

5.16 Bony zakupowe wyrażone są w kwotach waluty złoty polski.

5.17 Bony zakupowe przesyłane są dla Klientów zarejestrowanych za pośrednictwem sieci Internet na podany w procesie rejestracji adres e-mail.

5.18 Kod zakupowy na powitanie w wysokości 25 zł przyznawany jest po procesie prawidłowej rejestracji w naszym Sklepie.

Kod zakupowy jest ograniczony wyznaczonym terminem do jego wykorzystania.  

5.19 Kod zakupowy na powitanie w wysokości 25 zł jest aktywny przy dokonaniu pierwszych zakupów produktów wszystkich marek dostępnych na stronie Sklepu www.kitaba.pl, chyba że trwająca promocja stanowi inaczej. Minimalna wartość zakupów w koszyku powinna wynieść co najmniej 499 zł brutto. Z promocji są wyłączone marki: KitchenAid, De Buyer, Muke, Schott Zwiesel. Pełny Regulamin promocji znajduje się na stronie https://www.kitaba.pl/info/bon-25zl.html [Odnośnik]

5.20 Bony zakupowe kolekcjonowane przy zakupach na stronie www.kitaba.pl przesyłane są drogą elektroniczną w terminie określonym w ramach trwającej akcji promocyjnej.

5.21 Bony zakupowe kolekcjonowane przy zakupach na stronie www.kitaba.pl mogą być wykorzystywane na zakupy zgodnie ze wskazaniami konkretnej promocji. W szczególności Administrator zastrzega, że bony zakupowe pomniejszają ceny regularne produktów. Wszelkie pytania związane ze sposobem wykorzystania bonów zakupowych prosimy kierować na adres bok@kitaba.pl lub telefonicznie +48 22 188 16 55.

5.22 Bony zakupowe można wykorzystać w ciągu 90 dni od daty ich otrzymania. Po tym czasie bon traci swoją ważność. Na pisemny wniosek Klienta zarejestrowanego (przesłany na adres bok@kitaba.pl), bon który stracił ważność (nie później niż do 120 dni od daty otrzymania bonu) będzie odnowiony na okres kolejnych 30 dni.

5.23 Prawa do wykorzystania bonu nie można przenieść na podmiot trzeci.

5.24 Bony rabatowe nie mogą być wykorzystywane na pokrycie kosztów przesyłki.

5.25 Administrator nie zwraca różnicy środków pieniężnych w przypadku dokonania zakupu o wartości niższej niż wartość bonu rabatowego.

5.26 W przypadku dokonania zakupów na kwotę wyższą niż wartość posiadanego bonu, Klient proszony jest o dopłatę różnicy za pośrednictwem dostępnych systemów płatności.

5.27 Bony zakupowe nie są bonami oprocentowanymi jak też nie są wypłacane przez Ultimate Living Sp. z o.o. w gotówce.

5.28 W przypadku zwrotu części lub całości zamówionego towaru przy którym wykorzystane zostały bony zakupowe, bony nie odnawiają swej ważności w części lub całości.

 

 

6. Zwroty, wymiany, reklamacje

6.1 Ultimate Living Sp. z o.o. odpowiada wobec Klienta, będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży zakupionego przez konsumenta towaru, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 (Dz.U. 2014, poz 827).

6.2 Klient niezarejestrowany w naszym Sklepie ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki jeżeli z jakichkolwiek powodów zakupiony towar nie spełnia jego oczekiwań. Klient zarejestrowany uzyskuje przywilej takiego zwrotu w ciągu 30 dni. W takim przypadku należy zgłosić nam ten fakt, np. wypełniając formularz zwrotu produktu, który jest jednocześnie oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Stosowny formularz można znaleźć na głównej stronie w zakładce “Ważne informacje”. Informację o odstąpieniu od umowy Klient może przekazać do BOK również drogą telefoniczną lub e-mail.

6.3 Klient ponosi koszt odesłania towaru. Towar należy przesłać na adres: Sklep Villeroy&Boch (Galeria Olimp), ul. Aleja Spółdzielczości Pracy 32, lokal 432, 20-147 Lublin, z dopiskiem „Kitaba.pl - zwrot”. Stan zwracanego towaru powinien pozwalać na jego dalszą odsprzedaż.

6.4 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu (czyli np. sprawdzenie co znajduje się w opakowaniu jest dopuszczalne).

6.5 Po otrzymaniu towaru (nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy) Ultimate Living Sp. z o.o. zwróci Klientowi kwotę zakupu wraz z poniesionym kosztem opłat za pierwotną dostawę w ciągu 14 dni od daty otrzymania deklaracji odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży, za pośrednictwem kanału płatności jaki był wykorzystany przez Klienta.  W przypadku, kiedy nie będzie to możliwe (np. przesyłka za pobraniem kurierskim) Sklep zwróci się do Klienta z prośbą o podanie numeru konta bankowego do dokonania zwrotu środków pieniężnych lub inną drogą. Zwrot nie może rodzić dodatkowych kosztów na niekorzyść Klienta.

6.6 Klient ma prawo do wymiany towaru na inny w ciągu 14 dni (30 dni - Klient zarejestrowany). Towar zwracany powinien być nowy, nieużywany, w opakowaniu, w którym Sklep wysłał produkt do Klienta. Produkt na wymianę powinien posiadać cenę zakupu co najmniej w wysokości ceny produktu zwracanego. W przypadku, gdy produkt na wymianę jest droższy niż produkt zwracany - Klient jest zobowiązany do zapłaty różnicy w cenie.

6.7 Wszystkie produkty oferowane przez Sklep objęte są nowe i objęte gwarancją producenta.

6.8 Klient jest zobowiązany zgłosić sprzedającemu wykryte wady produktu niezwłocznie po ich wykryciu. Zgłoszone wady produktu lub jego uszkodzenia przyjmowane są w postaci pisemnej, telefonicznej lub za pośrednictwem wiadomości e-mail. W celu rozpatrzenia reklamacji Sklep może poprosić Klienta o przesłanie dokumentacji fotograficznej, bądź poprosić o przesłanie na ustalony adres - na koszt Sklepu - reklamowanego produktu.

Ultimate Living Sp z o.o. ma 14 dni roboczych na odpowiedź na pisemną reklamację. Sprzedający odpowiada kupującemu na zgłoszoną reklamację na adres e-mail spod którego otrzymał reklamacją lub/i na adres wysyłki towaru i/lub telefonicznie. W przypadku uznania reklamacji Sklep skontaktuje się z Klientem, żeby ustalić sposób odbioru reklamowanego produktu. Reklamowane produkty prosimy dostarczać (również osobiście) na adres:

Ultimate Living Sp. z o.o., Sklep Villeroy&Boch (Galeria Olimp), ul. Aleja Spółdzielczości Pracy 32, lokal 432, 20-147 Lublin, z dopiskiem „KITABA - reklamacja”

6.9 Ultimate Living sp. z o.o. odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi  zawarte w Kodeksie Cywilnym.

6.10 Klient na podstawie Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. może również zgłosić fakt niezgodności towaru z umową.

6.11 Klient zgłasza wykrytą wadę za pośrednictwem opisanej w pkt 6.8 procedury reklamacyjnej.

6.12 W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany wadliwego produktu. W przypadku, kiedy nie jest to możliwe lub w razie wystąpienia ponownie  tej samej wady - Kupujący może żądać obniżenia ceny lub zwrot środków.

6.13 Przepisy o prawach konsumenta stosuje się także do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, kiedy zawierają umowę związaną bezpośrednio ze swoim biznesem, pod warunkiem jednak, że z jej treści wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego (ocena na podstawie rodzajów działalności gospodarczej wpisanej do CEiDG).

 

7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

7.1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
7.2. Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz.U.2016 poz. 1823) lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.3. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
b. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
c. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
d. Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.

 

8. Postanowienia dotyczące Klientów niebędących Konsumentami

8.1 Klientem niebędącym Konsumentem jest każdy podmiot niespełniający wymogu określonego w art 22[1] Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93, tj. Dz.U. 2017 poz. 459).

8.2 W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonanie przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy sprzedaży.

8.3 Zgodnie z art. 558§1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje wyłączona.

8.4 Sprzedawca, ani jego pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.

8.5 W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy lub jego pracowników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona  - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej umowy sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.

8.6 Klient niebędący Konsumentem i przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego, nie ma prawa do zwrotu towaru zakupionego na odległość na podstawie regulacji ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta. 

8.7 Klient niebędący Konsumentem ma prawo wymienić towar na inny, pod warunkiem, że cena zakupu towaru na zamianę jest co najmniej równa cenie zakupu towaru zwracanego. W przypadku wyboru towaru na zamianę droższego niż towar zwracany - Klient jest zobowiązany do wpłacenia różnicy w cenie na podane konto bankowe Sprzedawcy.

8.8 Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

 

9. Postanowienia końcowe

9.1 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa;

9.2 Niniejsza treść Regulaminu obowiązuje od dnia 01.01.2023 do zmiany lub odwołania w całości lub w części, o czym będziemy informować na naszej stronie, jak i indywidualnie naszych zarejestrowanych Klientów poprzez osobną wiadomość e-mail. Klienci posiadają prawo do niewyrażenia zgody na akceptację zmian. W takim wypadku Klient ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy, o czy powinien niezwłocznie poinformować nasze Biuro Obsługi Klienta.

9.3 Niniejszy regulamin uwidoczniony jest w całości na stronie https://www.kitaba.pl/info/regulamin-zakupow.html


 

Brak produktuna stronie?Negocjacja cen?
zadzwoń do nas22 188 16 55
lub